8 تا 17 عصر 09146551804
جهت سفارش و طراحی سایت تماس بگیرید

طراحی سایت در تبریز|طراحی وب سایت در تبریز|۰۹۱۹۱۰۸۰۰۳۸

طراحی سایت در تبریز

 

طراحی سایت در تبریز

طراحی وب سایت حرفه ای در تبریز با امکانات بی نظیر

تکرو وب بهترین پیشنهاد را به شما خواهد داد.

اگر قصد گسترش فعالیت و کسب کار خود در شهر تبریز و سایر شهر ها را دارید با تکرو وب تماس بگیرید

ما بهترین ها را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

اگر میخواهید تجارت شما در دنیای وب ماندگار باشد با تکرو وب تماس بگیرید.

وب سایت بی نظیر تجارت شما را بی نظیر خواهد کرد.

وب سایتی بی نظیر است که در نتاطیج جستجوی کاربران در گوگل ظاهر شود.

طراحی وب سایت در تبریز با سئو بالا

طراحی وب سایت همراه با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو


تکرو وب با هزینه معقول وبسایت مورد نظر شما را طراحی خواهد کرد. وبسایتی حرفه ای خواهد بود که از نظر موتورهای جستجو بهینه باشد.

سایت بهینه و سئو شده را با تکرو وب تجربه کنید.

تعرفه طراحی وب سایت در تبریز

قیمت پایه تعرفه طراحی وب سایت در تکرو وب ۵۹۹۰۰۰ تومان  خواهد بود همراه با سه ماه پشتیبانی و ۵ ساعت آموزش

تلفن تماس با تکرو وب: ۰۹۱۹۱۰۸۰۰۳۸


مینیمالیسم در طراحی سایت

با توجه به ظرافت بی انتها و شفافیت محتوا , مینیمالیسم یکی از بادوام ترین چهارچوب ها درطراحی وب سایت است. این در حالی است که محبوبیت های خاصی در عرصه طراحی وب سایت پدیدار شده و پس از چندی به کلی محو می شوند ولی فنون طراحی, یک فلسفه ی کلاسیک و ماندگار برای طراحان در تمام صنایع و زمینه های تخصصی است.

مینیمالیسم به عنوان یک سبک هنری از فنون طراحی وب سایت  مستثنی نیست . ریشه های مینیمالیسم به ۱۹۰۰ در سالی که Lucian Bernhard اقدام به ساخت یک زبان ساده طراحی کرد بر می گردد. از آن پس , این روش همچنان محکم باقی مانده و چنان با زمان پیش رفته که گویا علمی کاملا جدید می باشد.

طراحان در هر دوره از زمان به گونه ای احساس متصل بودن به مینیمالیسم را داشته اند و این شامل دوره ی کنونی ما که پر است از گرایش مینیمالیسم میشود. در این مقاله , ما به مرور اصول طراحی مینیمالیسم می پردازیم و سپس در مورد چگونگی بلوغ این تکنیک بحث خواهیم کرد.

طراحی وب سایت در تبریز

کمتر یعنی بیشتر : تاریخچه کوتاه و ساختارشکنی

کمتر یعنی بیشتر ! این سه کلمه یعنی معنی کامل مینیمالیسم .  طراحی مینیمال وب سایت یعنی ساخت یک وب سایت بصری چشمگیر بدون هیچ زرق و برقی.

یک وب سایت مینیمال به معنای صفحه ای بی خود و بی ثمر نیست , هر چند وب سایتهایی وجود دارند که چنین باشند.

با وجود اینکه مینیمالیسم در قرن بیستم شکل گرفته در سال ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ به شکل سبک طراحی سوئیسی طرفدار زیادی پیدا کرد . همانطور که مشاهده می کنید این سبک به رنگهای جسورانه , فونت های بدون دندانه , عکس های زنده محدود شده است. اگر بیشتر در این سبک طراحی موشکافی کنید , مشاهده خواهید کرد که بیشتر قالب ها و تنظیم خطوط روی شبکه های توری صورت گرفته اند. (که هم اکنون نیز پایه و اساس مینیمالیسم می باشد)

درست شبیه به ریشه های طراحی گرافیک, مینیمالیسم در طراحی وب , درست مانند ناب ترین شکل مجلسمه سازی به روش حذف است و وقتی آن اثر فوق العاده است که چیزی برای کم کردن دیگر وجود ندارد و نه وقتی که چیزی برای اضافه کردن نمانده. اگر چه مینیمالیسم فعلی دور محور منفی و حروف سیاه می چرخد, مینیمالیسم هسته ای , سبک خود را با عنوان  دستیابی به ملزومات از هر راهی که شده معرفی می کند.

اینها اصول سازنده طراحی مینیمال وب سایت هستند , و همه به منظور تمرکز بیشتر بر محتوای وب سایت بوجود آمده اند:

فضای منفی- که بیشتر به نام فضای سفید شناخته می شود به معنای فضای استفاده نشده در طراحی می باشد. بیشتر اوقات در طراحی مینیمال این فضا توسط رنگهای زنده (ویا سفید , سیاه و خاکستری) پر شده است.

عکسهای با کیفیت بالا – به دلیل اینکه تزئینات اینترفیس در حد کمتری می باشد , توجه کاربران بیشتر به عکسها جلب شده و جزئیات عکاسی HD را بیشتر درک می کنند. در وب سایت های دیگر این عکسها با دکمه های شبح مانند و نوشته های بزرگ پوشانده شده اند.

تایپوگرافی های نمایشی – چه از فونت اسکریپت برای تیتر و فونت sans-serif برای متن استفاده شود , هنرنمایی روی فونت جزو معدود شکوفایی های بصری است که محدودیتی ندارد. اگر شما هم کنجکاو هستید می توانید از این کلکسیون ۲۰ typeface قابل استفاده در وب سایت دیدن کنید.

طراحی سایت در تبریز

استفاده از تضاد – تضاد از طریق ترکیب عناصر متضاد طراحی بوجود می آید. به عنوان مثال , قرار دادن یک خط درشت  ۷۲ –point در کنار عکسی تیره  و یا یک پس زمینه سبز روشن با دستخط تزئینی سفید.

جهت یابی ساده- در این طراحی پیچیده ترین جهت یابی که می تواند وجود داشته باشد منوی کشویی است (حتی وقتی روی آن بروید منوهای ثانویه را مشاهده نخواهید کرد). و به احتمال قوی بیشتر با نوار جهت یابی معمولی و یا منوی همبرگری در این وب سایتها برخورد خواهید کرد.

تعادل بصری- همانطور که در کتاب الکترونیکی طراحی وب برای چشم انسانها توضیح دادیم, تعادل بصری از طریق یک سلسله عناصر بصری , جایگاه و هم ترازی مناسب و استفاده هوشمندانه از تقارن و عدم تقارن بوجود می آید.

در این لحظه است که شما فکر می کنید , خوب مینیمالیسم چقدر ساده است , عناصر کمتر و کار کمتر , مگه نه؟ در واقع کاملا برعکس هستش , چرا که شما محدود به چند عنصر هستید و باید بهترین استفاده از آنها را داشته باشید . استفاده نادرست از مینیمالیسم شاید آسان باشد ولی استفاده درست از آن کار آسانی نخواهد بود.

طراحی مینیمال انتخابی عمدی است . رویکردی جهت حذف عناصر بیهوده و تمرکز بر آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است. اکثر وب سایت های مینیمال از رنگ زیاد ,بافت , اشکال و سلیقه های مختلف (پالتهای رنگی آنها بیشتر از یک رنگ در کنار رنگهای خنثی تشکیل شده) استفاده نمی کنند.

دلیل موفقیت مینیمالیسم این است که یک طراحی موفق باید تمرکز بیشتری را به سمت محتوا جلب کند.

جذلبیت مینیمالیسم

مینیمالیسم به جهت اینکه انتخابی موثر و از نظر بصری بسیار پویاست بر سایر فنون غالب شده است. مانند سایر فلسفه های ماندگار, با گذر زمان شامل تغییرات زیادی شده و با سایر زبانها و تکنیکهای طراحی مطابقت دارد.

همانطور که در بخش مجموعه ی تکنیکهای طراحی توضیح دادیم : کارتها و مینیمالیسم , در مقایسه با سایر سبکهای بسیار پیچیده , مینیمالیسم قدرت دستیابی به اهداف طراحی رابه طریقی موثر دارد .و در زمانی که هر هفته یک سبک جدید پا به عرصه طراحی می گذارد این دلیل ماندگاری مینیمالیسم است.

مزایای طراحی وب سایت مینیمالیسم و دلایل محبوبیت آن در اینجا آمده:

متناسب با قالبهای پاسخگو می باشد.

اطلاعاتی را که مرورگر نیاز به پردازش دارد را کاهش می دهد و باعث افزایش بارگیری وب سایت و در نتیجه عملکرد بهتر آن می شود.

طراحی سایت تبریز

تمرکز آن محتوای  وب سایت است , که با فرایند اهمیت محتوا در یک راستا قرار دارد.

در رشته های دیگری چون معماری و طراحی داخلی که فراتر از طراحی هستند قابل استفاده است.

در طراحی مینیمال وب سایت یک رویکرد معمول این است که تا حد خراب کردن وب سایت همه چیز را از آن کم کنیم . در آن نقطه با حضور فقط ۵ کاربر به تست وب سایت بپردازیم و کم کم و با اولویت بندی خاص یک سری عناصر طراحی و اینترفیس را به آن اضافه می کنیم. با استفاده از این روش فقط برای یکبار می توانید به  تعادل کامل بین کاربرد و ظرافت دست بیابید.

آینده مینیمالیسم در طراحی وب

با وجود افزایش محبوبیت این سبک در فضای طراحی وب سایت بهتر است این تکنیک  را با چیزهایی که یک شبه در طراحی مد می شوند اشتباه نکینم.

چراکه مشابه آن را در طراحی چاپ شاهد بودیم , به احتمال قوی وب سایت ها مینیمال طی سالهای آتی شامل یک سری فراز و نشیب خواهند بود . درست مانند سایر تکنیکهای طراحی هر محبوبیت با یک دوره عقب نشینی همراه خواهد بود و تکنیکهای جدید قصد جانشینی آن را خواهند داشت.

در نهایت مینیمالیسم به شکل یک سبک محبوب باقی خواهد ماند ولی احتمالا به سبکی که خشکی کمتری دارد تبدیل خواهد شد. همانطوری که در تبدیل سبکهایی چون طراحی flat به “almost flat ” مشاهده کردیم , با بکارگیری بافتهای مختلف توسط طراحان UI , طراحی مینیمال نیز کم کم تبدیل به سبکی غنی تر , قابل استفاده تر و دورتر از تقارن خواهد شد .

در اینجا به برخی از این عناصر در حال تحول اشاره می کنیم.

۱٫    حداقل بافت

طراحان به جای استفاده از پس زمینه های کم رنگ به سمت  بافتهای کم رنگ و نامحسوس متشکل از طرحهای زیبا می روند. این شیوه با وجود ااینکه سبک ساده ی مینیمالیسم را زیر پا نمی گذارد از لحاظ بصری دل نشین تر خواهد بود.

۲٫    رنگهای معکوس

در حالی که استفاده از زمینه سفید ویژگی اصلی در طراحی مینیمال بوده , طراحی های جدید بیشتر سعی در استفاده از رنگ , زمینه های تیره با نوشته های روشن تر و یا لایه هایی از طیفهای مختلف را خواهند داشت.

۳٫    تاثیرات تعاملی بیشتر

درست است که مینیمالیسم به طور سنتی به معنای اثرات کمتر تعریف می شود.با افزایش درک بیشتر طراحان که مینیمال همیشه به معنای ساکن بودن نیست , استفاده از  انیمیشن های ساده در این سبک به زودی دارای محبوبیت بیشتری می شود .

۴٫    دور شدن از تقارن

چشم انداز مینیمالیسم کنونی به تقارن اهمیت زیادی می دهد, ولی این یک قانون کلی نیست. درسته که تعادل خیلی مهم است ولی تقارن همیشه به معنای تعادل نیست.

بسیاری از وب سایت ها از عدم تقارن برای ایجاد زیبایی های مینیمال , سازماندهی و تعادل استفاده می کنند. از این رو که چشم اندازهای طراحی اشباع شده اند , طراحان می توانند با استفاده از عدم تقارن در الگوهای UI دیدگاههای تازه ای را بوجود بیاورند.

۵٫    بهبود کارایی

از آنجایی که نکات انحرافی کمتر و محتوای شفافتری در  وب سایتهای مینیمال وجود دارد  باید از کارایی بالاتری برخوردار باشند . البته باید مواظب باشید که طرح مینیمال شما بیش از اندازه ساده نشود.

طراحی وب سایت تبریز

به طور مثال همانطور که Delwin Campbell  در مقاله بالا توضیح می دهد, در صورتی که Metaphor های بصری گمراه کننده باشند استفاده از جهت یابی آیکونی برای کابران بسیار پیچیده خواهد شد.همچنین Tara Hornor در مقاله ای مربوط به UXBooth می گوید گاهی طراحان فقط قابلیت جستجوی خطی را به کاربر می دهند و محدودیتی در انتخاب مسیر کاربر بوجود می آوردند.

برای اینکه کف ترازو به نفع زیبایی کاربردی پایین بیاید, شاهد طراحان زیادی هستیم که از عناصر اینترفیس قدیمی مثل عناصر کلیکی و scrolling استفاده می کنند.

در نتیجه

مینیمالیسم خیلی بیشتر از فضاهای سفید و عناصر کمتر است . هدف اصلی مینیمالیسم تمرکز بیشتر روی محتوای وب می باشد. افزایش فضای سفید و کم کردن عوامل منحرف کننده وسیله ایست برای جلب نظر مخاطبین به سمت محتوای درج شده.

هرگز مینیمالیسم را هدف اصلی تلقی نکنید چون در اینصورت شروع خواهید کرد به حذف عناصری که ویژگی های غیر قابل تعویض دارند. به این کار کم کردن می گویند نه ساختن از طریق کم کردن.

برای اشنایی بیشتر با مینیمالیسم وب سایت , سری به  کتاب الکترونیکی مجانی ما با عنوان مجموعه ی تکنیکهای طراحی : کارتها و مینیمالیسم , بزنید.

این کتاب شامل ۷۰ صفحه پیشنهادات مختلف در مورد نحوه ی طراحی به  سبک کارت و مینیمالیست  همراه با ۴۳ مثال از Google ,  Microsoft  و Squarespace  می باشد.

منبع این بخش: از کار آفزینان وب( لینک مطلب)

تگ های ساختار Html , Head , Body

تگ Html

تگ html مشخص کننده ی شروع و پایان یک سند Html به مرورگر وب است.

بدین ترتیب که با <html> شروع شده و باقی کدها را نوشته و در پایان با <html/> سند Html را به پایان می رسانیم. بصورت زیر :

 <html>

   .

   .

   .

</html>

 

تگ Head

تگ head یا معادل فارسی تگ سرانداز! اولین تگ در بدنه تگ html می باشد که حاوی یک سری اطلاعات برای مرورگر و نیز جستجوگر های وب می باشد.

اطلاعات این بخش در قسمت بدنه ی سند html ما نمایش داده نمی شود ولی اطلاعاتی همچون عنوان صفحه ، کلمات کلیدی ، استایل های خارجی و داخلی ، جاوا اسکریپت های خارجی و داخلی ، آیکون صفحه ، توضیحاتی راجع به سازنده و … را تعریف میکند که برای مرورگر و نیز ایندکس کردن توسط جستجوگرهای وب مانند گوگل و یاهو بسیار مهم است.

تگ های مورد استفاده ی این بخش بصورت زیر است:

<title>, <meta>, <link>, <script>, <style>

در ادامه ی آموزش بصورت کامل این تگ ها را توضیح خواهیم داد.

نحوه ی نگارش آن بصورت زیر است:

<html>

    <head>

      .

      .

      .

   </head>

   .

   .

   .

</html>

 

تگ Body

متن و عکس و بطور کلی اطلاعاتی که قرار است در سند html ما به کاربران توسط مرورگرهای وب نمایش داده شود در این بخش نوشته خواهد شد.

این تگ بعد از تگ head قرار میگیرد و تمامی تگ های نمایشی در این بخش نوشته می شوند. روش نگارش و محل قرار گیری آن بصورت زیر می باشد :

<html>

    <head>

      .

      .

      .

   </head>

   <body>

      .

      .

      .

   </body>

</html>

نکته ی مهم : یکی از مهمترین مسائلی که برنامه نویسان وب باید دقت کنند استفاده از تگ head و تعریف استایل ها و اسکریپت هایی است که به کم حجم کردن بدنه ی سند html ما در تگ body کمک میکند. بصورت مثال با تعریف یک استایل در تگ head و استفاده از آن در تگهای body از تعریف چند باره ی آن جلوگیری میگردد. در ادامه به این موضوع به طور مفصل می پردازیم .

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

برای نوشتن کدهای HTML ، تنها یک ادیتور متن مانند Notepad ویندوز و یا نرم افزار های مرتبط با HTML همچون فرانت پیج یا ویژوال استودیو نیاز است .

در طی این آموزش ها می توانید با نرم افزار Notepad ویندوز کدها را نوشته و سپس ذخیره نمایید.

توجه ۱ : فایل های تولید شده را با پسوند .htm و یا .html ذخیره نمایید . تفاوتی بین این پسوند ها نمی باشد .

بعد از نوشتن کدها در Notepad و ذخیره ی آن با پسوند های ذکر شده ، برای اجرای کد نوشته شده فایل را در نرم افزار های مرورگر وب مانند Internet Explorer و یا Firefox و … اجرا نمایید.

کدهای html از یک سری تگ تشکیل شده اند. صفحات HTML فقط از کد ها که به صورت متن هستند تشکيل شده اند. بدین معنا که برای تصویر کد مربوط به تمایش تصویر و جدول و … کدهای Html مربوط به هر یک را باید نوشت و مرورگر با رسیدن به این کد ها و تگ ها ، المنت های مرتبط با آن را نمایش می دهد.

How-to-generate-HTML-code-and-run

توجه ۲ : نمایش کدها و شکل خروجی آنها بعضا در مرورگرهای مختلف یکسان نمی باشد و یکی از هنرهای برنامه نویسان وب ، نوشتن کدهایی با اجرای یکسان در مرورگر های مختلف است که در این سلسله آموزش های طراحی وب سایت این امر آموزش داده می شود.


 

 

تگ های HTML

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

تگ های HTML

تگ های HTML برای نشانه گذاری محتويات صفحات به کار می روند و باعث می شوند که مرورگر بتواند تشخيص دهد هر بخش چه نوع عنصری است. هر تگ HTML ، يک بخش ابتدايی و يک بخش انتهايی دارد که هم نام بوده و به صورت استاندارد طبق شکل کلی زير به کار می روند :

< تگ انتها / >    محتويات    < تگ ابتدا >

تگ ابتدايی مشخص کننده آغاز تگ و تگ پايانی ، مشخص کننده انتهای تگ است . هر تگ HTML ، بايد حتما در ادامه توسط تگ پايانی بسته شود . کليه نوشته ها و تگ های ديگری که در بين تگ ابتدا و پايان نوشته می شوند ، محتويات تگ را تشکيل می دهند .

 

انواع تگ های Html :

توجه داشته باشید که شکل گفته شده در بالا به صورت استاندارد می باشد. اما در HTML سه نوع تگ وجود دارد :

  1. تگ‌های یکه. مانند ‎<HR>‎ که خط رسم می‌کند.
  2. تگ‌هایی که شروع و پایان دارند. مثل: ‎<head></head>‎
  3. تگ‌هایی که دارای ویژگی می‌باشند. مثل:

‎<a href=”http://www.w3.org”>متن</a>

 توجه ۱ : تگ های یکه را میتوان به دو شکل نوشت که حالت دوم آن استاندارد می باشد :

حالت ۱ : <hr>

حالت ۲ : <hr / >

نکته ۱ : تگ های HTML نسبت به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس نيستند ، يعنی تگ های < b > با < B > برابر هستند .

نکته ۲ : هر تگ HTML محتویات درون خود را تحت تاثير قرار می دهد . برای مثال تگ < b > برای توپر کردن ( bold ) نوشته به کار می رود و چنانچه متنی بين تگ باز و بسته < b > قرار بگيرد ، توپر می شود .

خواص تگ های HTML :

هر تگ اچ تی ام ال دارای مجموعه از خواص است که ويژگی های مختلف آنها را تعيين می کند . هر يک از اين خواص را می توان در درون تگ ابتدايي معرفی و مقدار دهی کرد . خواص تگ ها را با علامت = مقدار دهی میکنیم و مقدار آن خاصیت را داخل ” ” قرار داده میشود. بصورت زیر :

<p border=”1″> متن پاراگراف </p>

تگ p برای ایجاد پاراگراف می باشد و خاصیت Border برای تگ آن حاشیه ای ایجاد میکند. این مثال صرفا جهت آشنایی با طریقه ی نوشتن خواص تگ ها می باشد و در ادامه به معرفی تگ ها و خواص عمومی آنها می پردازیم .

در صورتی که برای تگی بخواهیم از چندین خواص استفاده کنیم انها را با فاصله (Space) از هم جدا میکنیم :

<p id=”P1″ border=”1″ title=”test” > متن پاراگراف </p>

خاصیت Style تگ ها

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

خاصیت Style تگ ها

همانطور که در آموزش تگ های Html گفته شد ، تگ ها میتوانند یک سری خصوصیات را در بر بگیرند که با استفاده از آنها از دیگر تگ های مشابه متمایز گردند.

یکی از مهمترین خصوصیات تگ ها ، خصوصیت Style ( خاصیت استایل ) می باشد. با استفاده از خصوصیت Style میتوان شکل ظاهری یک تگ را تعیین کرد.

قاعده ی نوشتن خصوصیت Style از Css پیروی میکند . در آموزش Css در بخش طریقه نوشتن CSS – خاصیت Style تگ ها به طور مفصل این موضوع توضیح داده شده است.

توجه : برای اطلاعات بیشتر در مورد Css و نحوه ی نوشتن دستورات Css به بخش آموزش CSS مراجعه شود.

 

طریقه استفاده از تگ استایل در Html بصورت زیر می باشد :

<p style=” color:white; border:solid 1px red; width:100px; background-color:blue; font-size:10pt; text-align:center; “> متن پاراگراف </p>

با استفاده از این کد ما تگ p ای تعریف کردیم که این تگ و محتوای آن با استفاده از خصوصیت Style ای که نوشته ایم بصورت سفارشی در آورده شده. شکل خروجی این کد بدین صورت می باشد :

 

متن پاراگراف

 

توجه  : این خاصیت از جمله خاصیت های تگ ها می باشد که در همه ی تگ ها به جز تگ های base , head , html , meta , param , style , title و script مشترک است.

HTML چیست ؟

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

HTML چیست ؟

عبارت HTML ( اچ تی ام ال ) مخفف Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری فوق متن است. Html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است و کليه کدهای صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتری در نهايت به کدهای HTML تبديل شده و توسط مرورگر نمايش داده می شوند.

به عبارت دیگر مرورگر ها هیچکدام از کدها و کنترل های سمت سرور همچون کدهای asp و php را نمیشناسند و کد قابل فهم برای آنها اچ تی ام ال می باشد.

کامپایلر های زبان های برنامه نویسی سروری در نهایت کد های خود را برای نمایش به کد اچ تی ام ال تبدیل میکنند و برای مرورگر میفرستند تا به کاربران نمایش داده شود.

HTML یک زبان نشانه گذاری است ، به اين معنی که بخش های مختلف توسط اجزايی به نام تگ از هم جدا شده ، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط خود هستند . اين تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و بايد به چه صورت نمايش داده شود .

در مقاله ی تگ های Html به این موصوع به طور مفصل پرداخته شده است.
در يک صفحه HTML می توان انواع عناصر از قبيل متن ، تيتر ، عکس ، جدول  و … را قرار داد ، که برای هر عنصر بايد از تگ مربوط به آن استفاده کرد . صفحات HTML فقط از کد ها که به صورت متن هستند تشکيل شده اند. بدین معنا که برای تصویر کد مربوط به تمایش تصویر و جدول و … کدهای اچ تی ام ال مربوط به هر یک را باید نوشت و مرورگر با رسیدن به این کد ها و تگ ها ، المنت های مرتبط با آن را نمایش می دهد.

هر یک از کدهای html ، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند. مثلاً برچسب‌هایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند.

یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پروندهٔ مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نام‌گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود. مرورگرهای وب، که قادر به درک و تفسیر برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال هستند، تک‌تک آن‌ها را از داخل سند اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و سپس محتوای آن صفحه را نمایان‌سازی (Render) می‌کنند.

اچ‌تی‌ام‌ال زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه‌گذاری ابرمتن است و اساساً برای ساخت‌مند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار — نظیر عناوین ، تصاویر ، فهرست‌ها ، بندها و جداول — به کار می‌رود. از سوی دیگر، اچ تی ام ال را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌آرایی یا نقاشی صفحات وب به کار بُرد؛ این وظیفه اکنون بر دوش فناوری‌های دیگری همچون سی اس اس ( Css ) است که در بخش آموزش Css به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

امیدواریم در این سلسله آموزش های جامع Html  به درک درستی از اچ تی ام رسیده و پایه ی طراحی سایت را که همان کدهای Html می باشد را به طور درست فراگرفته و به کار ببرید.

رويدادهای موس در HTML

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

رويدادهای موس در HTML

رويدادهای موس در کنترل های base , br , frame , frameset , head , html , iframe , meta , param , script و title کاربرد ندارد .

رويدادهای موس در HTML شامل رویدادهای زیر میشود:

رویداد شرح
onclick اين رويداد در هنگام کليک کردن بر روی عنصر مورد نظر تحريک می شود .
ondblclick اين رويداد در هنگام دابل کليک کردن بر روی عنصر مورد نظر تحريک می شود .
onmousedown اين رويداد در هنگام فشردن دکمه موس بر روی عنصر مورد نظر تحريک می شود.
onmoouseover اين رويداد در هنگام قرار گرفتن اشاره گر موس بر روی سطح عنصر مورد نظر تحريک می شود .
onmouseout اين رويداد در هنگام خارج شدن اشاره گر موس از روی سطح عنصر مورد نظر تحريک می شود .
onmouseup اين رويداد در هنگام رها کردن دکمه موس بر روی عنصر مورد نظر تحريک می شود .

رويدادهای صفحه کليد در HTML

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

رويدادهای صفحه کليد در HTML

رويدادهای صفحه کليد در HTML  در کنترل های base , br , frame , frameset , head , html iframe , meta , param , script , style و title کاربرد ندارد .

رويدادهای صفحه کليد در HTML شامل رویدادهای زیر میشود:

رویداد شرح
onkeydown رويدادی که در هنگام فشردن يک کليد بر روی عنصر مورد نظر فعال می شود .
onkeypress رويدادی که در هنگام فشردن و رها کردن يک کليد بر روی عنصر مورد نظر فعال می شود .
onkeyup رويدادی که در هنگام رها کردن يک کليد فشرده شده بر روی عنصر مورد نظر فعال می شود .

مقدمات آموزش HTML

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

برای آموزش اچ تی ام ال ابتدا باید یک سری مقدمات را، درباره ی تعاریف این زبان، مفهوم خواص ، ویژگی ها و رویداد ها در این زبان آشنا شد. 

در زیر لیست مقالات مقدماتی آموزش html را مشاهده می نمایید:

ویژگی های عمومی در HTML

کدهای HTML و چگونگی تولید و اجرا

ویژگی های عمومی در HTML

ویژگی های عمومی (Global Attributes) در HTML  به شرح زیر میباشد.

  1. accesskey
  2. class
  3. contenteditable
  4. contextmenuelement
  5. dir
  6. draggable
  7. dropzone
  8. hidden
  9. id
  10. lang
  11. spellcheck
  12. style
  13. tabindex
  14. title
  15. translate
  16. Event Attributes